Exakt. Blogg-SEO handlar mer om att informera och attrahera. Företags-SEO handlar om att övertyga och konvertera. Bloggar kan jobba långsiktigt med evergreen-innehåll. Företag behöver snabbare resultat.
Bra fråga! Ja, SEO-strategier skiljer sig beroende på mål. En blogg fokuserar ofta på att skapa informativt och engagerande innehåll för att driva trafik över tid via nyckelord och ämnesdjup. En webbutik däremot behöver fokusera mer på produktbeskrivningar, teknisk SEO, struktur och konverteringsoptimering. Båda behöver stark on-page SEO, men syftet skiljer sig – trafik vs. försäljning. Vill du lära dig mer om vad som funkar bäst för just din typ av sajt? Kolla in Allt om SEO, SEM & marknadsföring för smarta tips och verktyg!
Exakt. Blogg-SEO handlar mer om att informera och attrahera. Företags-SEO handlar om att övertyga och konvertera. Bloggar kan jobba långsiktigt med evergreen-innehåll. Företag behöver snabbare resultat.
Bra fråga! Ja, SEO-strategier skiljer sig beroende på mål. En blogg fokuserar ofta på att skapa informativt och engagerande innehåll för att driva trafik över tid via nyckelord och ämnesdjup. En webbutik däremot behöver fokusera mer på produktbeskrivningar, teknisk SEO, struktur och konverteringsoptimering. Båda behöver stark on-page SEO, men syftet skiljer sig – trafik vs. försäljning. Vill du lära dig mer om vad som funkar bäst för just din typ av sajt? Kolla in Allt om SEO, SEM & marknadsföring för smarta tips och verktyg!